سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صیغه

اوقات شرعی
دل دفتر اندیشه است . [امام علی علیه السلام]

:: ParsiBlog ::KhazoKhil ::

 
 
منوی اصلی

 RSS 
خانه
شناسنامه
پست الکترونیک
ورود به بخش مدیریت


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 802604

 
 
درباره خودم
صیغه
مشاور
هدف از راه اندازی وبلاگ کمک به دختران و زنان پسران و مردان مذهبی است که شرایط ازدواج موقت از نظر شرعی را دارند ولی حیا به انها اجازه نمی دهد به جایی مراجعه کنند. در صورتی که شما دختر یا زن مطلطقه یا زن بیوه و یا مرد مجردی که مذهبی بوده و شرایط ازدو.اج موقت را داری فقط کافی است با ایمیل من SEGHEH1@YAHOO.COM تماس بگیریدو یا ای دی من را SEGHEH1 اد کنید تا در شهر خودتان شرایط را برای معرفی با یک مورد مناسب برای ازدواج شرعی ولی موقت فراهم کنم. خواهشمند است تمامی شرایط جسمی و سنی و خانوادگی و اعتقادی خود را بنویسید.
 
 
لوگوی وبلاگ
 
 
خبرنامه
 
 
طراح قالب

 طراح : پایون  

 
 
آرشیو

بهار 1386

 
 
لینک دوستان

فصل انتظار
تکنولوژی کامپیوتر
دل نوشته

 
 
لوگوی دوستان





 
 
وضعیت در یاهو

یــــاهـو  

 
 
ازدواج موقت (غر و غرور)
کلا غر زدن کار ساده ایه. بلاخره هر روشی هر قانونی و کلا هر چیزی یه نقطه ضعفی داره که میشه به اون گیر داد. خیلی از دوستان سیاسی اجتماعی وبلاگستان هم معمولا در موضع غر نشستن ولی راه حلی برای رفع مشکل ارائه نمیکنن. گاهی هم کلا ایرادها متناقضه.

یه مثال میزنم. البته این بحثی بود که با یه دوست مذهبیم چند سال پیش داشتم و اون منا متقاعد کرد که ایرادم بیجاست. من در مورد قانون ازدواج موقت گیر دادم و گفتم که این برای یه جامعه سالم خوب نیست. ولی استدلالهای دوستم در دفاع از این قانون برام خیلی جالب بود. یعنی هرگز من اینطوری فکر نکرده بودم. بذارین خلاصه اون استدلالها را به صورت یه مکالمه براتون بگم:

دوستم (د): به نظر تو اگه یه دختر و یه پسر هما دوست داشته باشن ولی آمادگی ازدواج نداشته باشن (مثلا آمادگی اقتصادی) باید چه کنیم؟ بذاریم با هم باشن یا نباید باشن یعنی زوری از هم جدا نگهشون داریم؟
من (م): به نظر من باید با هم باشن. مث دوست دختر دوست پسرای خارج. به هم وفادارن ولی عجله ای تو ازدواج ندارن تا امکان روحی و اقتصادیشو داشته باشن. تازه این فرصتیه که با هم آشنا شن که اگه دیدن به درد هم نمیخورن ازدواج نکنن.
(د): آیا این دوست دختر پسرای خارج مخفیانه با هم دوستن؟
(م): نه. خانواده هاشون کاملا اطلاع دارن. و یه جورائی ناظر هم هستن.
(د): به نظر تو بهتر نیست علاوه بر خانواده ها این دوستی ثبت قانونی هم بشه؟ که اگه مثلا این دو نفر ناخواسته صاحب بچه شدن قانون از اون بچه و اینکه چه کسی سرپرستشه حمایت کنه؟
(م): منطقی به نظر میرسه. بلاخره ممکنه خانواده ها هم هرکدوم طرف بچه خودشونو بگیرن. یکی باید حرف آخرو بزنه و چه بهتر که قانون باشه.
(د): میشه بگی این فرقش با ازدواج موقت چیه؟
(م): باشه ولی این با فرهنگ ما ایرانیا جور در نمیاد؟ مثلا اگه دختری قبلا با کسی بوده باشه کلی دردسر داره برای ازدواج بعدش.
(د): این تقصیر بی فرهنگی ماست یا تقصیر قانونه؟
(م): تقصیر ماست. ولی الانه این بی فرهنگی اونقدر ریشه دار شده که کاریش نمیشه کرد. برای همین حتی اگه این قانون خوبی باشه نباید الانه اجرا بشه.
(د): و در نتیجه دختر ها و پسرها مخفیانه با هم دوست بشن و اگه هم بچه دار شدن یا بچه را سقط کنن یا منجر به دعوای دو خانواده سر این قضیه بشه؟
(م): راستته ولی اونچیزی که از این ازدواج موقت تو جامعه ما اتفاق میوفته این نیست. هیچ دختر و پسری نمیرن ازدواج موقت کنن. این قانون را کسای دیگه دارن استفاده میکنن.
(د): و این تقصیره قانونه؟ یا تقصیر بی فرهنگی ما؟

شما را نمیدونم ولی من تقریبا متقاعد شدم که ازدواج موقت قانون خوبیه که گیر بی فرهنگی و غرور ما افتاده


مشاور(شنبه 86 اردیبهشت 1 ساعت 1:14 صبح )

دیدگاه‌های دیگران ()

 

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
احکام ازدواج موقت از نگاه آیت الله سیستانی (1)
[عناوین آرشیوشده]
 
Copyright © 2006-KhazoKhil.Com All Right Reserved