سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صیغه

اوقات شرعی
ثمره ذکر روشنی گرفتن دلهاست . [امام علی علیه السلام]

:: ParsiBlog ::KhazoKhil ::

 
 
منوی اصلی

 RSS 
خانه
شناسنامه
پست الکترونیک
ورود به بخش مدیریت


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 802610

 
 
درباره خودم
صیغه
مشاور
هدف از راه اندازی وبلاگ کمک به دختران و زنان پسران و مردان مذهبی است که شرایط ازدواج موقت از نظر شرعی را دارند ولی حیا به انها اجازه نمی دهد به جایی مراجعه کنند. در صورتی که شما دختر یا زن مطلطقه یا زن بیوه و یا مرد مجردی که مذهبی بوده و شرایط ازدو.اج موقت را داری فقط کافی است با ایمیل من SEGHEH1@YAHOO.COM تماس بگیریدو یا ای دی من را SEGHEH1 اد کنید تا در شهر خودتان شرایط را برای معرفی با یک مورد مناسب برای ازدواج شرعی ولی موقت فراهم کنم. خواهشمند است تمامی شرایط جسمی و سنی و خانوادگی و اعتقادی خود را بنویسید.
 
 
لوگوی وبلاگ
 
 
خبرنامه
 
 
طراح قالب

 طراح : پایون  

 
 
آرشیو

بهار 1386

 
 
لینک دوستان

فصل انتظار
تکنولوژی کامپیوتر
دل نوشته

 
 
لوگوی دوستان





 
 
وضعیت در یاهو

یــــاهـو  

 
 
ازدواج موقت
دوستان عزیز... چون سر موضوع ازدواج موقت خیلی بحث در گرفت و تا حدودی هم احساس میکنم نتونسته بودم اونچیزی که تو ذهنمه را درست منتقل کنم تصمیم گرفتم کمی موضوع را روشن تر کنم.

1. منظور من از ازدواج موقت قانون تعدد زوجات نبود و اون بحث دیگریه که احتمالا یه بار دیگه در موردش مینویسم.
2. ازدواج موقت برای زوجهای جوان (به شرط اینکه تعصباتی مثل دست نخورده بودن زن و غیره حذف بشه) فرصت عالی ایه که زوجها هم دیگه را بشناسن و بعد تشکیل زندگی دائم بدن.
3. در هر ازدواجی طرفین میتونن شرایطی بذارن. مثلا کسی در ازدواج موقت میتونه شرط بذاره که مثلا سکس نداشته باشن. یا مثلا اینکه مرد زن دیگه ای نگیره و غیره و غیره. بنابراین مواردی که منجر به تعدد زوجات میشه مشکل قانون ازدواج موقت نیست. چون اگر قانون ازدواج موقت نبود هم باز مردان میتونستن برن و زن دومی به صورت دائم بگیرن (که البته صدماتش برای زن اول بیشتر هم میبود). ازدواج موقت مثل هر ازدواج دیگه ایه ولی قانونش زمان هم داره. این زمان هم بر خلاف تصور بعضی ها یک ساعت نیست. تمام هزینه های زندگی زن تا 2 ماه بعد با مردیه که باهاش ازدواج موقت کرده و در این 2 ماه زن حق ازدواج دیگه ای نداره.
4. کلا قانون ازدواج قانونیه که به نفع زنانه. واگرنه مثل بسیاری از حیوانات جنس نر قصدش تکثیر ژن با کمترین دردسر ممکنه. مثلا هیچ گوسفندی حمایت پدری نداشته ولی همشون یه مادر حامی داشتن. فقط بعضی از پرنده ها هستن که مفهوم پدر توشون وجود داره. منظورم اینه که بخاطر مسائل فیزیولوژیک و اینکه زن فرزند را به دنیا میاره حمایت مرد کمک بزرگی به زنه که خوب در بسیاری از حیوانات این حمایت وجود نداره. به همین دلیل هم قانون ازدواج برای جنس نر یک قانون مسئولیت سازه. خیلی از مردا حاضر نیستن که این بار مسئولیت را به دوش بکشن و از راه های دیگه ای میل جنسی شون را فروکش میکنن. قانون ازدواج موقت در واقع این راه فرار را قانونی میکنه. مرد مجبور میشه حمایت زن را تا دو ماه به عهده بگیره (حد اقل) و اگر فرزندی به دنیا اومد حامی فرزند باشه و از اون بالاتر قانونا (و نه فقط در حرف) به تعهداتی که در موقع عقد میکنه پایبند باشه. مثلا اینکه با کس دیگه ای ازدواج نکنه.
5. ما نمیتونیم چشممون را روی پاره ای واقعیات (هرچند تلخ) ببندیم. تجارت سکس در تمام دنیا وجود داره و شاید یکی از قدیمیترین انواع درآمد باشه. بعضی تحقیقات قدمت این تجارت را تمدن بابل میدونه! من شخصا معتقدم که هر برخوردی برای سرکوب کردن کامل این تجارت به شکست منجر میشه. یک راه ما اینه که چشممون را روی واقعیت ببندیم و کلا منکر این موضوع بشیم. یک راهمون اینه که سعی کنیم با این تجارت مبارزه عملی بکنیم و کلا از بینش ببریم که این معمولا منجر به زیر زمینی شدن این فعالیت ها میشه. زیر زمینی شدن یک فعالیت معمولا اثر بد یک کار را بدتر هم میکنه. چون یه مافیا هم با خودش به همراه میاره. وانگهی تجربه جمهوری اسلامی در محدود کردن روابط دختران و پسران که نتیجه معکوس گذاشت خودش نشوندهنده این نکته است.

ولی یک راه آخری هم وجود داره و اون اینکه با تجارت سکس مبارزه فرهنگی کنیم ولی وجودشون را قبول کنیم و قانون مندش کنیم. من به راه آخر رای میدم و فکر میکنم ازدواج موقت اینکار را به نحو بسیار خوبی میکنه.

6. آخرین نکته ای که میخوام بگم اینه که تقریبا در تمام دنیا قانون ازدواج موقت وجود داره ولی بهش میگن قانون ازدواج عرفی. یعنی اگر دختر و پسری (زن و مردی) برای مدتی با هم زندگی کنن جوری که عرفا مثل زن و شوهر بوده باشن حتی اگه ازدواج هم نکرده باشن نسبت به هم حقوقی پیدا میکنن. قانون ازدواج موقت به نظر من حتی بهتره چون قبل از شروع این زندگی عرفی طرفین بر سر جزئیاتش توافق میکنن... و پایانش هم ناگهانی نیست و یک حمایت دوماهه از طرف مرد میطلبه.

و اما ممکنه بگین که اونچه در عمل در جامعه اجرا میشه هیچکدوم از موارد بالا نیست و قانون ازدواج موقت بین جوان ها استقبالی نداره و شده راه حلی برای اینکه مردان پولدار سرو گوششون زیادی بجنبه. ولی یادتون نره که هر قانونی هرقدر هم که قانون خوبی باشه باز میشه که ازش استفاده بد بشه. و اگر ما استفاده خوبش رو نمیکنیم مشکل ماست نه مشکل قانون. شاید نبودن قانون ازدواج موقت حتی به نفع جامعه ما بشه ولی این دلیلش بی فرهنگی ماست. در واقع ما خودمون را از مفایدش محروم کردیم و رسیدیم به یک سیستمی که تعداد بسیار زیادی از دختران و پسرانش روابط قاطی پاتی بسیار زیادی با هم دارن و نمیدونم این گروه قراره چجوری در آینده به همسرانشون اعتماد کنن و از وفاداری چقدر میدونن و...
==========================================
پینوشت: لازم شد این چند کلمه را هم اضافه کنم.
در تمام دنیا (بجز احتمالا چند کشور اسلامی) اگر زن و مرد "مجرد" و بالغی قصد داشته باشند که با هم روابطی داشته باشند (حتی برای یک ساعت) هیچ کس نمیتواند متعرض آنها شود و هیچ کس نمیتواند شاکی آنان باشد و حتی اگر با هم دچار مشکلی هم شوند قانون مداخله میکند و این زندگی مشترک را تا حدودی به رسمیت میشناسد. خیلی از دوستان با این قضیه هیچ مشکلی ندارند و شاید حتی معتقدند که در ایران هم باید همین باشد. ولی همین که اسم ازدواج موقت میاید که در واقع همین است و حتی بهتر و قانونی تر به شدت تُرش میکنند که این قانون بربریت است. من در این یک تناقض بزرگ میبینم.

مشاور(شنبه 86 اردیبهشت 1 ساعت 1:15 صبح )

دیدگاه‌های دیگران ()

 

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
احکام ازدواج موقت از نگاه آیت الله سیستانی (1)
[عناوین آرشیوشده]
 
Copyright © 2006-KhazoKhil.Com All Right Reserved